یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶
|
|

واکاوی ابعادی از حق بر آموزش کودکان در پرتو طرح چند شاخص

« واکاوی ابعادی از حق بر آموزش کودکان در پرتو طرح چند شاخص »

     زهرا جعفری کارشناس ارشد حقوق بشر  و همکار پژوهشی کمیسیون

  1. مقدمه و ضرورت طرح موضوع

بدون تردید دوران کودکی؛ یعنی دوران مربوط به سنین زیر 18 سال از زندگی افراد انسانی، به لحاظ وضعیت آسیب­پذیر جسمی، روانی و عاطفی کودک، مستلزم مداخلات مؤثر حمایتی خانواده، مسئولین ذی­ربط دولتی و فعالان و شرکای مدنی و اجتماعی می­باشد؛ لذا از جمله مهم­ترین وظایف و اشتغالات هر جامعه، ایجاد، تقویت و تحکیم زیرساخت­های مدنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که در بستر آن رشد و نمو کودک، به مثابه هسته بنیادین، اولیه و اساسی جامعه، به نحو کامل عینیت یافته و به این وصف، به سرمنزل مقصود که آن همانا اعتلای منافع عالیه ایشان و مآلاً ارتقای وضعیت این گروه آسیب­پذیر می­باشد، نائل آید. بر این اساس، نظام حقوق بشری ملل متحد؛ به­ ویژه با لحاظ مفاد مقرر در بند 3 ماده 1 منشور ملل متحد... (مشاهده کامل)

انتهای متن/ کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران

نظرات کاربران

نظردهی

نام*
ایمیل
نظر شما*
نظر شما پس از تایید اپراتور نمایش داده خواهد شد